Monday 22 July 2013

SABAR....

Salam Ramadhan ke-14 buat semua.....

Bulan Ramadhan ni bulan memang menguji kesabaran aku, Ya Allah memang hebat sangat dugaan yg kau berikan. Kadang-kadang aku x boleh sabarkan diriku ini berhadapan dengan manusia yang x punya hati dan perasaan. X menghargai apa yang telah kita lakukan dan bersifat kepura-puraan. Aku bukan mengharap pun penghargaan yang dia berikan cuma tahu istilah kerjasama dan keberadaan dalam satu komuniti. Penat dah bagi nasihat tapi tetap sama, sama seperti mencurah air ke daun keladi. Sia2 dan tidak pernah ada usaha untuk berubah.

Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri, cakap terus terang pun buat x tahu inikan lagi cakap kiasan. Ya Allah kau betul2 menguji hambamu ini. Semoga Ramadhan tahun ni memberi sifat sabar kepada diriku ini. Mungkin bila aku dah tiada lagi kata2 nasihat aku tu menjadi pendorong untuk dia. Kau bukakanlah hatinya Ya Allah...

Amin.....

No comments:

Post a Comment