Monday 15 July 2013

MUSABAQAH MURID PEKAK

Assalamualaikum..... 

Dah lama x mengadap blog ni. Busy sikit lately ni. Banyak benda yang aku buat sepanjang x update blog ni. Kali ni aku nak citer pasal MUSABAQAH untuk murid pekak. Program ini dianjurkan oleh UM buat pertama kalinya di Malaysia dan di dunia. Alhamdulilah ada juga pihak yang sudi untuk buat MUSABAQAH untuk murid pekak ni.

Kebiasaannya, MUSABAQAH banyak diadakan untuk murid normal dan juga untuk murid istimewa daripada kategori masalah pembelajaran dan masalah penglihatan. Untuk murid pekak selalunya hanya pertandingan khat dan pertandingan bercerita je. Alhamdulilah kali ni, murid pekak diperkenalkan dengan kaedah membaca al-quran menggunakan bahasa isyarat. 

Antara pertandingan yang diadakan ialah pertandingan NASYID KOD TANGAN, KHAT, HAFAZAN dan juga TILAWAH. Sekolah aku menghantar dua orang wakil untuk pertandingan khat, dua orang untuk pertandingan tilawah dan satu kumpulan nasyid yang terdiri daripada sepuluh orang murid di bawah bimbingan aku sendiri

Bersama murid nasyid lelaki..

Murid nasyid perempuan

Alhamdulilah..... berikut keputusan majlis MUSABAQAH untuk sekolah aku :

NASYID KOD TANGAN : TEMPAT KE-4 (SIJIL DAN RM750)
KHAT LELAKI : NAIB JOHAN - MOHD SUDIRMAN (PLUG+SIJIL+RM200)
KHAT PEREMPUAN : TEMPAT KE-3 -NUR ATIRAH (PLUG+SIJIL+RM100)
TILAWAH LELAKI : TEMPAT KE-3- M. FIRDAUS (PLUG+SIJIL+RM100)
TILAWAH PEREMPUAN : JOHAN - AMIRAH SYUHADA (PLUG+SIJIL+RM300)

Amirah Syuhada (Johan Tilawah perempuan)

Alhamdulilah rezeki kami untuk kali ini. Tahun depan akan berusaha lebih lagi. Sekalung terima kasih kepada semua pihak yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam melatih murid2 ini.

No comments:

Post a Comment